Geçmiş Zaman Notları #1 Hicabi Demir


By on 09:44

Hicabi Demir ile ilgili araştırma yaparken ulaştığım bir bilgiyi paylaşmak ve arşivimize eklemek istedim,

Transfer haberini aldığımda bu isim bana tanıdık geliyor diye kendi kendime düşünürken bu futbolcunun adını ben nereden hatırlıyorum sorusuna cevap aramakla meşguldüm… Acaba daha önce transfer etmek mi istemiştik, acaba bizde oynadı da ben mi hatırlamıyorum? Sorularının arasında gelip giderken imdadıma google yetişti…

Hicabi’nin aklıma kazınmasına neden olan olay, Bulancakspor forması giydiği döneme denk geliyor, o dönem Çorumspor ile oynanan karşılaşma sonunda bazı futbolcular hakeme saldırıyor…

Saldırı olunca ceza şüphesiz ağır oluyor elbette Hicabi Demir 10 maç ceza alıyor ve neye uğradığını şaşırıyor…

Olayı ilginç kılan elbette bu durum değil, olayı ilginç kıran durum Hicabi’nin bir gazetecinin çekmiş olduğu fotoğraf ile suçsuz olduğunun anlaşılması…

Konu İle İlgili Haber:

Futbolcuyu Gazeteci Kurtardı

Futbol hayatında hiç kırmızı kart görmeyen futbolcu, 10 maç ceza aldı. Profesyonel futbolcuyu cezadan gazeteci kurtardı.

Üçüncü Futbol Ligi 2. Grup'ta Bulancakspor ile Çorumspor arasında yapılan maçın bitiminde bir gazetecinin çektiği fotoğraf, Bulancaksporlu futbolcu Hicabi Demir'in futboluna adeta hayat verdi.

Ligin üst sıraları için mücadele veren Bulancakspor, 11 Şubat Pazar günü sahasında karşılaştığı Çorumspor ile golsüz berabere kaldı. Maç bitiminde Bulancaksporlu futbolcular maçın hakemine büyük tepki gösterdiler.

Daha sonra yaşanan olaylar sonrasında Futbol Federasyonu Profesyonel Futbol Disiplin Kurulu, düzenlenen raporlar doğrultusunda Bulancaksporlu Hicabi Demir'in de aralarında bulunduğu 3 futbolcu ile teknik heyete çeşitli cezalar verdi.

Hicabi Demir'in olaylara karışmadığını ve haksız ceza aldığını öne süren Bulancakspor Kulübü Yönetimi, yerel Yeni Giresun Gazetesi'nde yayınlanan bir fotoğrafı Futbol Federasyonu Tahkim Kurulu'na delil olarak sundu.

Bunun üzerine de Bulancakspor yönetiminin itirazını değerlendiren Futbol Federasyonu Tahkim Kurulu, hakeme fiili saldırıda bulunduğu gerekçesiyle 10 maç ceza alan Bulancaksporlu Hicabi'nin cezasını olay sırasında çekilen bir fotoğrafta saldırıyı başka futbolcunun yaptığının belirlenmesi üzerine kaldırdı.

Fotoğrafta hakeme saldırıyı yapanının Gürkan Yarar olduğu tespit edilerek, bu futbolcunun dosyası işlem yapılması için Futbol Federasyonu Genel Sekreterliğine gönderildi. Bulancakspor Kulübü de Gürkan'ın kulüp ile ilişiğini kesti.


HİCABİ'DEN TEŞEKKÜR

Olaylara karışmadığı halde aldığı 10 maçlık cezayı duyunca adeta şok olduğunu ifade eden Hicabi, ''Ancak kulübüm Futbol Federasyonu Tahkim Kurulu'na fotoğraf ile birlikte itiraz yaptı. Fotoğrafta benim suçsuz olduğum anlaşıldı ve cezam kaldırıldı'' dedi.

Profesyonel olarak 3 yıldır sürdürdüğü futbol hayatında kırmızı kart görmediğini belirten Demir, şunları söyledi:

''Oldukça centilmen bir oyuncu olduğumu düşünüyorum. Az sayıda sarı kart gördüm, o da pozisyon gereğiydi. Bu benim mesleğim ve geleceğim. Bu konuda sorumlu olmak zorundayım. Çorumspor maçının ardından verilen cezadan dolayı psikolojik çöküntü içine girmiştim. Gürkan, fiziki yapısı ve saç modeli olarak bana benziyordu, ama onun üzerinde takımın eşofmanı vardı. Olay anında çekilen bir fotoğraf gerçeği ortaya çıkardı ve yanlış karardan dönüldü. Fotoğrafı çeken gazeteci abiye çok teşekkür ediyorum. Belki de bu fotoğraf hayatımı değiştirdi. Böylesine ciddi konularda daha dikkatli olunmalı.''


GOLLE DÖNDÜ

10 maçlık cezanın 3'ünü çektikten sonra cezası kalkan Hicabi Demir, hafta sonu çıktığı Bağlum Belediyespor ile yaptıkları ve 2-0 kazandıkları maçta takımının bir golünü attığını ifade ederek, ''Cezalı durumunun kaldırılmasının ardından kadroya alındım, ancak yaşanan olaylardan dolayı moralimin bozuk olması nedeniyle ilk 11'de yer alamadım. Son dakikalarda oyuna dahil edildim. Bu arada kazanılan bir penaltıyı arkadaşlarım bir jest olarak benim kullanmamı istedi. Ben de bunu gole çevirdim. Bu duyarlılıklarından dolayı takım arkadaşlarıma teşekkür ediyorum ''diye konuştu.

Kötü günlerinde yanında olan kulüp yöneticileri ve takım arkadaşlarının kendisine sürekli destek verdiğini ifade eden Demir, ''Şimdi futbol hayatına yeniden başlamış gibiyim. Yaşanan olaylar artık geride kaldı. Daha yolun başındayım. Türk futboluna uzun yıllar hizmet vermek istiyorum'' diye konuştu.

Fotoğrafı çeken gazeteci Ali Akten ise maç sonunda yaşanan olayları fotoğraflamak için görevini yaptığını belirterek, ''Fotoğrafı ilk çektiğimde tabi ki böyle bir iyilik yapabileceğimi düşünmemiştim. Hicabi'nin cezasının benim çektiğim fotoğraf vesilesiyle kaldırılmasına çok sevindim. Kendisine bundan sonraki futbol hayatında başarılar diliyorum'' diye konuştu.

Haber Kaynağı:

http://www.aktifhaber.com/news_detail.php?id=105894

About Syed Faizan Ali

Faizan is a 17 year old young guy who is blessed with the art of Blogging,He love to Blog day in and day out,He is a Website Designer and a Certified Graphics Designer.